EGYRE NÉPSZERŰBB A KÖRNYEZETVÉDELMI TECHNIKUS KÉPZÉS KARCAGON

Környezetvédelmi technikusokat is képeznek a Szentannai Sámuel Középiskolában.

A szakmacsoport 6 éve indult az intézményben, egyre több fiatal választja ezt az érdekes szakmát.

Mérőműszerek, kémcsövek, vizsgálatra váró növények. Ifjú laboránsok dolgoznak a Szentannai Sámuel Középiskola laboratóriumában. A környezetvédelmi technikusnak készülő tanulók sok időt töltenek a jól felszerelt oktatási teremben.

- A környezetvédelmi szakmát ebben az iskolában 5-6 éve oktatjuk és környezetvédelmi szakmacsoporton belül tanulják a gyerekek ezt a szakmát. A környezetvédelmi szakmacsoport és az érettségi után a gyerekeknek lehetőség nyílik arra, hogy itt maradjanak még egy évet és környezetvédelmi technikusi vizsgát tegyenek. Ez azért is jó nekünk és cél, hogy a környezet megóvására és a környezetünkre odafigyelnek a gyerekek. Próbálunk olyan szakembereket képezni, akik részt tudnak venni a környezet megóvásában. A diákoknak lehetősége nyílik a környezeti elemek vizsgálatára, ezekhez különböző műszereink vannak. A műszereket használjuk a laboratóriumba, de használjuk kültereleten is, terepgyakorlatokon.
A szakmacsoport népszerű az általános iskola nyolcadikosai körében. Karas Elvira szerint aki ezt a szakmát választaja, szüksége van a környezet iránti elhivatottságra és a természet szeretetére.

- Én azoknak a nyolcadikos diákoknak ajánlanám ezt a szakmát, akik tényleg elhivatottak az egész környezetvédelem és a környezetük tisztasága és szépsége iránt. Ebbe beletartoznak az élőlények, a növények és az állatok is. Lehetőségük nyílna egy környezetvédelmi gyakorlaton, ahol szoktunk állatokat boncolni, földigilisztát boncolni, valamint lehetőségük nyílik különböző növények vizsgálatára is a terepgyakorlatokon. Tehát én úgy gondolom, hogy azok a diákok akik tényleg elhivatottak és szeretik a környezetet, sok szeretettel várjuk itt. Ebben a szakmacsoportban emelt óraszámban tanulják a gyerekek a különböző gyakorlatokat, laboratóriumokat. Kiemelném a műszeres analítikát, környezet analítikát, ami a kémiával párhuzamos, ez heti 5 órát jelent. Kiemelném még a környezetvédelmi gyakorlatot, ami heti 6 órát jelent. Ez vagy a laboratóriumban valósul meg, vagy pedig kinn külterületen. Kiemelném, ami nagyon fontos, hogy a terepgyakorlatok alkalmával üzemeket látogatunk meg.
Ez a szakirány teljes mértékben felmenőben van. Úgy gondolom, hogy a gyerekek fogékonyak erre és alapos megalapozással képesek lesznek olyan szakemberré válni, hogy ők is át tudják adni a tudásukat, tovább tudják vinni és megóvják a környezetünket. Ezzel a szakmával, mint környezetvédelmi technikus elhelyezkedhetnek laboratóriumban, mint laboránsok részt vehetnek különböző mérőműszerek és jegyzőkönyvek előkészítésében. Ezen kívül önkormányzatnál is elhelyezkedhetnek, természetvédelmi területen középvezetőként. - mondta el Karas Elvira - kémia-biológia szakos tanár.

Az egyik laboráns tanuló éppen mérést végez. Tengervizet vizsgál. Már rutinosan kezeli a gépet.

- Most a foszfát tartalmát nézem meg a görög tengervíznek, amelyiket egy diák hozott egy nyári nyaralásról. Behozta nekünk, hogy meg tudjuk nézni gyakorlat alkalmából, a nitrát és nitrit tartalmat, még a ph értékét is meg tudjuk állapítani a víznek.

Hunyadi Noémi 11. Osztályos tanuló meglátása szerint egyre több diáktársa odafigyel a környezetére és ez a szakmacsoportnak és az iskolában folyó munkának is köszönhető.

- Számomra nagyon kedvező, hogy környezetünket megvédjük, átalakítsuk és megóvjuk a jövő nemzedéke számára és ezért itt tehetünk és tanulhatunk is, hogy még jobbá tegyük. Számomra a legkedvesebb a vízgazdálkodási gyakorlat, laborom is sok van, de a legjobban a földméréstan és a vízgazdálkodás szak ami nagyon tetszik.

  • Friss hírek

  • Populáris